You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

MAGNETNA TERAPIJA

Magnetna terapija je nezaobilazna procedura u fizikalnoj terapiji. Ova vrsta terapije pokazuje niz prednosti u lečenju pre svega zbog širokog spektra oboljenja gde se može primeniti, pacijenti je jako dobro podnose i ima mali broj kontraindikacija.

Primenjuje se u ortopediji, fizijatriji, reumatologiji endokrinologiji, neurologiji, sportskoj medicini, u terapiji hroničnog bola, u prevenciji i terapiji stresnih stanja.

Magnetna terapija deluje od nivoa ćelije, preko organa do organizma u celini i dejstva su sledeća:

• Antiedematozno i antiinflamatorno (smanjuje otok i zapaljenje)
  • Analgetsko (smanjuje bol)
  • Ubrzanje regeneracije tkiva (zarastanje rana, preloma kostiju, povreda)

Niskofrekvetno magnetno polje utiče na ćelijsku membranu tako što povećava njenu propustljivost. Time se ubrzava ćelijski metabolizam i povećava iskoristljivost kiseonika i hranljivih materija u tkivu. Kod bolesti taj promet materija je usporen na nivou ćelije i njegovim ubrzavanjem podstičete ozdravljenje.

Magnetna terapija se može aplikovati lokalno na ograničenom polju i time se izbegavaju bilo kakvi sporedni efekti na druge sisteme u telu. Time je broj kontraindikacija sveden na minimum što je i jedna od najvećih prednosti magnetne terapije.

Može se aplikovati i kroz odeću pa čak i gips što je čini terapijom izbora kod stanja koje zahtevaju dugotrajnu imobilizaciju.